כל ילד הוא עולם ומלואו.

שאלו אותנו בעבר למי אנחנו נותנים יותר תשומת לב… שאלה לא פשוטה לשאול הורים לשלושה..
כשחושבים על זה זה אוטומטית עושה קווץ' בבטן ובחילה ( לי לפחות…)
אבל שאלו…
השבוע נחשפתי לספר "אח מיוחד" שכתבה רחלי ברץ -ריקס. המספר על צרכיה ורגשותיה של גילי, ילדה בת 5 שיש לה אח מיוחד.
אז נראה שבמקרה של גילי זה די ברור מה קורה …יש אח אחד מיוחד שדורש המון תשומת לב.. שדורש  מנה אפילו בהיותה צעירה לשמור עליו, לשחק איתו, לוותר ולהיות בוגרת יותר.
כשיש ילד אחד מיוחד במשפחה זה ברור.. כולם סביבו ומירב תשומת הלב והעשיה היא סביבו..
כאמור, אצלנו בבית הם שלושה ..
שניים מאובחנים ADHD ואחד מהם מלווה בקושי בהתמודדות עם כעסים והתפרצויות זעם , שנים של קלינאית תקשורת (בעיות שליפה קשות) ומרפאה בעיסוק וטיפול רגשיים להתמודדות עם כעסים. והשלישי, הצעיר רק בן 5 וכבר מגיל צעיר נראה שהADHD טבוע בו … לומד כבר שנה שניה בגן שפתי…
אז למי נותנים יותר תשומת לב אתם שואלים?! למי שזקוק באותו רגע נתון..
תקראו לזה כיבוי שריפות.. זה נכון רק במקרים של קרייסס רציני. בשוטף אנחנו מטפלים ומתמודדים עם כולם. כל אחד והצורך שלו. אם חושבים על זה זה לא מאוד שונה מעל משפחה עם ילדים רגילים. לכל ילד האופי שלו ובהתאם לאופי ולגיל הצרכים משתנים.
רק שאצלנו יש הרבה יותר צרכים..
אז אנחנו עוסקים בניווט תמידי. משקיעים את מירב האנרגיות במציאת פתרונות, התמודדויות במיקרו ובמקרו.
לומדים שיטות התארגנות וג'אגלינג בין שלושה מדהימים שזקוקים למישהו שינווט עבורם בין הטיפות שהגשם של החיים מטפטף עליהם..
כל ילד הוא עולם ומלואו.. עולם של שמחה, של עצב, של קושי, של רגש , של אופי ושל אהבה גדולה .
ואל תשאלו אותי את מי אני אוהבת יותר..
אצלי הלב מחולק שווה בשווה בין כולם.💚💛💜

(כבר אמרה לי חברה כבר שADHD זה לא מיוחד.. אז מבחינתי מעצם זה שזה לא רגיל… שההתמודדות היא שונה.. שבמערכת החינוך הם שונים וזקוקים ליחס שונה. שבבית ההתנהלות וההתמודדות היא אחרת… זה בהחלט מיוחד . ואחר.. וכהורים אנחנו "עובדים בזה" שהילד שלנו ירגיש רגיל.. יגיע להשגים כמו על חבריו למרות הקושי ולמרות המיוחדות.. ואני לא משווה את זה לשום מיוחדות מסוג אחר . זו המיוחדות של ילדיי שאיתה אני מתמודדת והיא לא דומה למיוחדות מסוג אחר .. )

באהבה גדולה מאמא לשלושה
אילנה
כאן גרים בכיף ADHD

2 מחשבות על “כל ילד הוא עולם ומלואו.

כתיבת תגובה